Egyforma - Informális Formula1 Informátor

Formula1 események, elemzések, statisztikák. Perelés, óvás, fellebbezés az alábbi címre: geocucc [kukac] citromail [pont] hu

Utolsó kommentek

Spanyol forma

2009.05.12. 12:25 GeoCucc

Miközben azt csodáljuk, hogy a várakozásokkal ellentétben a Brawn GP a bahreini versenyt követő fejlesztési versenyben sem maradt alul, egyre nehezebb elképzelni, ki, és hogyan fogja megakadályozni a szezon utolsó futamainak tét nélkülivé válását.

 

Most lenne csak igazán nagy a szitkozódás, ha az évad előtti utolsó pillanatban bevezetett, aztán ugyanilyen hírtelenséggel visszavont győzelmek száma szerinti pontozás érvényben maradt volna. Ugyanis Buttonnek már 3 győzelem előnye lenne Vettellel, és 4 mindenki mással szemben, ami legjobb esetben is csak ugyanennyi verseny alatt dolgozható le. Ellenben jelenleg csupán 14 ponttal vezet a hozzá képest igen csak gyengén teljesítő, és egyre frusztráltabb csapattársa előtt, amely előny szélsőséges esetben már két hétvége alatt behozható, sőt túlszárnyalható. Button joggal panaszkodik, hogy kevesebbel vezet, mint ahogy egy idén 80%-os nyerési mutatóval rendelkező versenyzőnek kellene, hiszen a régi, 2003 előtt érvényben lévő pontrendszer szerint már 20 egység lenne közte, és az ott második helyezett Vettel között. Barrichello pedig a hétvégén ismét alulmaradt, és ez akár a Button támogatására irányuló taktikának, akár véletlennek volt köszönhető, aligha valószínű, hogy a kettes számú pilóta megnevezéstől kínosan szabadulni próbáló brazil idén a kezdeményezést huzamosabb ideig átvehetné.

 

Szerintem a barcelonai erősorrend erősen az évadnyitóra emlékeztetett, de nem elsősorban az élmezőny miatt, hiszen ott nem sok változás történt eddig. Viszont a McLaren Ausztráliához hasonlóan itt sem volt jó semmire, ráadásul a Ferrari és a BMW ismét egy jó nagy lépéssel előttük jár. Úgy tűnik a teszttilalom miatt mindenki nagyjából hasonló tempóban tud haladni a fejlesztésekkel, csak amíg a McLaren minden futamra előrukkolt egy kisebb újítással, a többség most egyszerre vetett be egy nagyobb frissítést, így nagyjából visszaállt a Melbourne-i sorrend. Első ránézésre a McLaren stratégiája tűnt jobbnak, hiszen így minden versenyen fejlődve egyre több pontot gyűjthettek, és Bahreinben már egész biztató teljesítményt nyújtottak, most azonban, hogy a többiek is előre léptek, nyílvánvalóvá vált, hogy továbbra is ők vannak legjobban lemaradva a tavalyi élmenők közül. Nem úgy, mint a Ferrari, hiszen Massa nem várt tempóval tartotta magát sokáig a harmadik helyen, mígnem a csapata egy újabb, rég nem látott hibával kötelezte őt lassításra. Lehet, hogy az autóban megjelenő számos újítás valamelyikének mellékhatásaként hosszabb távon kicsivel megnőtt az üzemanyagfogyasztás, amit kellő mennyiségű gyakorlás hiányában nem vehettek észre a mérnökök, de az is lehet, hogy csak egyszerűen elrontottak egy szorzást, és a mostanában fejvesztve ágaskodó csikót elnézve ezt a lehetőséget sem szabad kizárni.

 

Ez az utolsó körökben kifogyó benzin esete azonban egyfajta előzetese lehet számunkra annak, amit a jövő évi Formula1-ben talán sűrűbben is látni fogunk. 2010-ben ismét egy csomag új szabályozással lesz dolgunk, már csak hogy ne legyen hiányérzetünk ebből a szempontból. Az egyik és talán legfontosabb változás a verseny közbeni tankolások eltörlése lesz, ami az az örömteli hír mellett, hogy nem kell üzemanyaggal teletömött versenyautóval körözni az időmérő utolsó részében (erről bővebben majd legközelebb), megnöveli annak a lehetőségét, hogy a motor működéséhez elengedhetetlen folyadék hiánya idő előtt a verseny befejzésére sarkallja a pontokat hajszoló pilótákat, mint 1994 előtt, amikor szintén ez a rendszer volt érvényben. Habár azóta a papírt és a ceruzát minden bizonnyal felváltotta már egy-két nagy memóriával rendelkező számítógép.

 

A boxkiállások megszűnése miatt sem kell aggódnunk, hiszen a két különböző gumikverék használata továbbra is kötelező lesz. Viszont az egésznek a logikája megfordulhat: eddig az volt az előnyösebb helyzetben, aki a lehető legkésőbb tudott kiállni, hiszen előtte gyors köröket futhatott a könnyű autóval. Most, hogy minden gép mindvégig egyforma nehéz lesz, ez már majd nem jelenthet előnyt. Helyette minden bizonnyal a gumik állapotára kell majd alapozni, így könnyen lehet, hogy az kerül majd előnybe, aki ellenfeléhez képest hamarabb látogat a szerelőihez, mielőtt a gumijai túlságosan kopni kezdenének. Hamarabb, de ne túl korán, mert azért minél kevesebb kiállással jó lenne megoldani a versenyt. Gyanítom, hogy sok eltérő stratégiát láthatunk majd, amivel lehet, hogy izgalmasabb lesz a sport, mint jelenleg, de a legjobb az lenne, ha végre egy pár éven keresztül változatlanul hagynának minden szabályt. Elvégre nagy tempóban zajlik a költségcsökkentés, vagy mi.

Szólj hozzá!

Címkék: vélemény spanyolgp

A bejegyzés trackback címe:

https://egyforma.blog.hu/api/trackback/id/tr561116946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása