Egyforma - Informális Formula1 Informátor

Formula1 események, elemzések, statisztikák. Perelés, óvás, fellebbezés az alábbi címre: geocucc [kukac] citromail [pont] hu

Utolsó kommentek

Török forma

2009.06.12. 16:27 GeoCucc

Hogy mely csapatokat fogja tartalmazni egy tetszőlegesen kiválasztott jövő évi rajtrács? Ahogy egyre komolyabbá vált a maximalizált költségvetést el nem fogadó csapatok fenyegetése, és nőtt egyre nagyobbra a közvélemény érdeklődése az éppen aktuális FIA-FOTA egyeztetések iránt, úgy lehettünk egyre kevésbé biztosak a válaszban.

Mindenki május 29-ét várta, amikor biztosan pont kerül az ügy végére, hiszen kiderül, hogy a maradék 8 elszakadással fenyegetőző istálló vajon nevez-e a 2010-es bajnokságba. Erre a csapatok mindenki nagy megrökönyödésére feltételekkel tűzdelve nyújtották be jelentkezésüket, újabb két hét időt adva maguknak, és ugyanennyi álmatlan éjszakát a sportjukat féltő szurkolóknak. Az igazság pillanata ezzel június 12-ére tolódott át, ugyanis ez a jövő évre kiválasztott 13 induló bejelentésének napja. Ezt persze megelőzte még néhány eredménytelen tárgyalás, pár újabb megállapodás a FOTA tagjai között, illetve még egy kis nyilatkozatháború, melyben mindkét fél kijelentette, hogy céljaik tulajdonképpen ugyanazok, szétszakadni sem igazán szeretnének, de ha a másik nem enged, akkor köszönik szépen, külön-külön is nagyon jól el fognak boldogulni. Ma, a nagy napon azonban ismét hiába frissítgette tenyerét dörzsölgetve az információéhes internetező a témával foglalkozó honlapokat, a McLaren, a BMW, a Toyota, a Renault és a Brawn neve mellett még mindig ott éktelenkedik a csillagos megjegyzés, miszerint mindenki legnagyobb örömére további tárgyalások várhatóak. Egy héten belül viszont mindenre fény derül, de most már tényleg. Hát persze! Inkább kezdek megint hinni a tojást tojó Húsvéti nyusziban, a kettő közül még mindig az tűnik a valóságosabbnak.

Ezúttal legalább megtudtuk annak a három új alakulatnak a nevét, akiknek már akkor is biztos helyük van jövőre, ha mind a tíz jelenlegi csapat a sorozatban marad. Az amerikai csapat nem okoz meglepetést, hiszen ők voltak azok, akik még az egész "cirkusz" kirobbanása előtt jelezték részvételi szándékukat, és több éve tervezgetik az F1-es projektet. Lehetőséget kapott még a GP2-ben vitézkedő, jó infrastruktúrával rendelkező spanyol Campos csapat, és egy meglepetés, a nem túl ismerősen hangzó, de alsóbb kategóriákban felettébb sikeres Manor, amiről az elmúlt hetekben még az sem szivárgott ki, hogy egyáltalán leadták nevezésüket. A nosztalgikusan csengő Lotus, Brabham, March legfeljebb csak egy-egy pert kaptak a nyakukba a nagy múltú győztes csapatok nevének jogtalan használata okán. A legnagyobb negatív szenzáció egyértelműen a Prodrive-ot illeti, akik a tavalyi próbálkozásuk után most ismét hoppon maradtak, annak ellenére, hogy a csapatvezető David Richards 2004-ben már a csúcs közelében szárnyalt Jenson Buttonnal és a BAR-Hondával.

Buttonra ennél több szót annak ellenére sem érdemes pazarolni, hogy Törökországban élete hetedik győzelmi trófeáját is zsebre vágta (képletesen), hiszen mindezt egyre feledhetőbben és egyre kevesebb kérdést maga után hagyva teszi. De máris többet beszéltem róla, mint ahány bizonytalan kormánymozdulata volt a szezon során. Barrichello idén már másodszor bénázott el egy rajtot, ami után nem is volt meglepő az a reménytelen agresszivitás, amivel csak egyre hátrébb lapátolta magát a mezőnyben, míg végül meg nem ajándékozta a Brawn GP-t az idei első be nem fejezett versenyükkel. Ezzel hátrányát az eddigi nagyról hatalmasra, 26 pontosra növelte, ám még ilyen tetemes lemaradással is őrzi összetettbeli második helyét a csapattársától ismét kikapó Vettel előtt. A német idén ugyanazt próbálta eljátszani, mint egy évvel korábban Hamilton, aki szintén 3 kiállásos taktikával haladt, így a maximálisan elérhető második hely érdekében a verseny egy szakaszában kénytelen volt megelőzni az élen álló nehezebb Felipe Massában testet öltő mozgó akadályt, amit sikerrel is vett. Vettel nem tudta ugyanezt megtenni Buttonnal (na tessék, már megint ő, kikerülhetetlen, ... és ez akár szó szerint is értendő, hiszen Jensont idén néhány rajtot leszámítva még senki nem előzte meg versenyen), így a fiatal német végül két hellyel is hátrébb végzett, mint ahol a start előtt szeretett volna.

A többiek viszont továbbra sem találják a góllövő tapadást, és a pottáblázaton elfoglalt helyükből adódóan talán már nem is eröltetik túlságosan a dolgot. Nyilván javában építik már a jövő évi autót; hogy mit építsenek, ahhoz viszont érdemes lenne tudniuk, milyen bajnokságban és milyen szabályok mellett fognak rajthoz állni a következő szezonban. Ám addig még könnyen előfordulhat, hogy idén sem a Ferrari, sem a McLaren nem szerez győzelmet, amely csúfság legutóbb 1980-ban esett meg az azóta az F1 két legsikeresebb konstruktőrévé avanzsáló gárdával. A Williams éve volt, amikor a wokingiak és a maranelloiak annyira elvesztették a fonalat, hogy még csak a dobogóra sem jutottak fel egész évben, ráadásul előbbiek a 9. utóbbiak pedig csak a 10. helyen végeztek a 11 rangsorolt csapat között, ami mondanom sem kell, messze a legrosszabb együttes teljesítményük.

Érdemes még megemlékezni a tavaly még a bajnoki serlegért teperő (és olykor még most is a tavalyi cím megszerezhetőségét a BMW-nek felhánytorgató) Kubicáról, akinek csak most sikerült kiverekednie magát a Piquet, Nakajima, valamint a két Force India pilóta nevével fémjelzett nem túl impozáns listáról, és felugrania a pontszerzők közé. Az említett, a sorból kilógó versenyzők F1-es ideje az évad végén valószínűleg végérvényesen lejárna, a három új csapat érkezésével azonban újabb esély kínálkozhat előttük.

A következő hétvégén Silverstone érkezik, amely pályát most jól szemügyre kell vennünk, hiszen elvileg hosszú évekig nem láthatjuk viszont a naptárban. A helyét a doningtoni aszfaltcsík veszi át, amelyet viszont a felújítási folyamatok lassúsága miatt fenyeget a mellőzés veszélye. Sokan attól tartanak, jövőre először zajlik le egy szezon Brit Nagydíj nélkül, én viszont úgy gondolom, pár éven belül jó eséllyel mindkét pályán futamot fognak rendezni, legyen az Európa, vagy akármilyen más GP néven is. Schumacher és a Ferrari sikerévtizedében Németország és Olaszország is - habár "álnéven", de - évente kétszer fogadta a mezőnyt, majd amikor Alonso vette át a legsikeresebb aktív versenyző titulust, máris spanyolföldön került megrendezésre a kontinens Nagydíja. Még ha akármilyen látványtalan és monoton is a valenciai városi körözgetés, anyagilag úgy tűnik, megéri. El tudjuk képzelni most, hogy hamarosan előreláthatólag két világbajnoka is lesz Nagy-Britanniának a rajtrácson, hogy a pénzéhes Ecclestone fittyet hányva a brit közönség növekvő érdeklődésére kihagyná a két pálya jelentette dupla bevétel lehetőségét? Na ugye..

Szólj hozzá!

Címkék: vélemény törökgp

A bejegyzés trackback címe:

https://egyforma.blog.hu/api/trackback/id/tr291181266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása